ŠPORT 2022: Vloženih sto evrov v šport prinese kar 177 evrov gospodarstvu

ŠPORT 2022: Vloženih sto evrov v šport prinese kar 177 evrov gospodarstvu

2022-05-30T09:34:06+02:00

Delova konferenca Šport 2022. FOTO: Jože Suhadolnik/DeloMedijska hiša Delo je s programskim partnerjem Aristo plus 11. maja 2022 organizirala poslovno konferenco Šport med vrednotami, etiko in poslom. Gostili so pomembne športne in poslovne odločevalce, osrednja gostja pa je bila dobitnica olimpijske medalje, uspešna športnica in podjetnica Petra Majdič. V programu so posebno pozornost namenili novim trajnostnim poslovnim modelom podjetij, pokroviteljev športnikov in športnih dogodkov. Pogledali so, kakšna je družbena odgovornost podjetij skozi spodbujanje k aktivnemu življenjskemu slogu zaposlenih in kako se lahko izkoristi potencial velikih športnih prireditev v Sloveniji.

V uvodu je udeležence pozdravil odgovorni urednik Dela Bojan Budja. Poudaril je, da ima šport tudi izjemne učinke na gospodarstvo in poslovanje, ter opozoril na posebno sinergijo, pri kateri »številna slovenska podjetja z vlaganjem v šport vračajo družbi, športniki pa svojim podpornikom vračajo ne samo z odličnimi rezultati, ampak tudi z aktivnim sodelovanjem v številnih družbeno odgovornih in trajnostnih projektih«.

V programu je sledila dr. Maja Zalaznik, redna profesorica na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani, ki je predstavila izsledke raziskave o satelitskih računih za šport, ki so jo opravili na ljubljanski ekonomski fakulteti, in poudarila, da je neposredni delež športa v BDP v Sloveniji 1,6 odstotka, za EU pa 2,1 odstotka. Poudarila je, da je multiplikator dogodkov v športni dejavnosti zelo visok in znaša 1,7, kar pomeni, da bi na primer sto vloženih evrov v šport na dolgi rok prineslo 177 evrov za celotno domače gospodarstvo.

O športu kot povezovalcu vseh delov družbe je govoril Franjo Bobinac, podpredsednik Hisense International in predsednik Rokometne zveze Slovenije, in poudaril, da šport »zvišuje nacionalno zavest in pripadnost«, ter nanizal še posredne in neposredne učinke športa na gospodarstvo.

Delova konferenca šport 2022. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Uvodnim nagovorom na konferenci je sledil prvi panel na temo organizacije velikih športnih dogodkov: promocija države, priložnosti gospodarstva in novi trajnostni poslovni modeli, ki ga je moderiral Jernej Suhadolnik, urednik Delove športne redakcije. Na njem so stališča izmenjevali Uroš Zupan, direktor Smučarske zveze Slovenije, Aleš Petejan, direktor marketinga v Mastercardu, Tomaž Barada, podpredsednik Olimpijskega komiteja Slovenije, ter Franci Petek, direktor Nordijskega centra Planica.

Drugi panel z naslovom Šport med poslom, etičnostjo, trajnostjo in odgovornostjo je moderirala dr. Maja Zalaznik, na njem pa so sodelovali Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union, Luka Steiner, predsednik uprave Športne loterije, ter Petra Veber, prokuristka podjetja Sisplet.

Delova konferenca Šport 2022. Desno: Petra Majdič. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Ko športne in poslovne vrednote zaživijo v praksi pa je bila tema pogovora dr. Milene Fornazarič z osrednjo gostjo, dobitnico olimpijske medalje in nekdanjo uspešno športnico Petro Majdič. Majdičeva je po koncu športne kariere uspešna tudi v poslovnem svetu. Pravi, da ji je pri tem pomagal šport in to, da so bili okrog nje ljudje, ki so jo vedno znali prizemljiti. Spominja se svoje prve računovodkinje. Srečna ji je prinesla prvo nagrado – ček, ona pa ji je povedala, naj polovico od tega kar pozabi, ker to ni njeno. »Čigavo pa? Kdo pa je ‘laufal’ namesto mene?« je bila iz sebe Majdičeva, srečna, da je v življenju vedno našla koga, ki je verjel v njene projekte vsaj toliko kot ona, in ponosna, da je s kmetije, kjer je bil njen prvi »delovni poligon«.

Na tretjem, popoldanskem panelu so govorili o športnih sponzorstvih kot nadgradnji blagovne znamke podjetja ter novih poslovnih modelih kot povezovanju posla in odgovornosti do kupcev, zaposlenih in okolja. Gostje panela so bile Romana Dernovšek, predsednica uprave Loterije Slovenije, Tjaša Kolenc Filipčič, direktorica službe za trženjsko komuniciranje v Zavarovalnici Triglav, in Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja Lidl Slovenija.

Poslovno konferenco je organizirala medijska hiša Delo s programskim partnerjem Aristo plus. Dogodek je zaključek večmesečne poslovne kampanje Šport 2022, ki so jo podprli: partner Delovega poslovnega centra Zavarovalnica Triglav, pokrovitelj Mastercard, partnerji Športna loterija, Loterija Slovenija, Pivovarna Laško Union, Ljubljanske mlekarne, Olimpijski komite Slovenije, Sisplet, Hisense, BTC, Hervis.

Več o vsebini dogodka najdete na https://www.delo.si/dpc-sport, o poslovnem forumu pa na https://sport.dpc.si/.