Konferenca Mobilnost 2024: Prihodnost je zdaj

Konferenca Mobilnost 2024: Prihodnost je zdaj

2024-07-02T13:05:40+02:00

Medijska hiša Delo je 5. junija s konferenco na Ljubljanskem gradu končala večmesečno poslovno kampanjo Mobilnost 2024: »Prihodnost je zdaj!« Po navdihujočem pogovoru s Simonom Marčičem, ekstremnim motoristom, se je konferenca s številnimi gosti iz stroke odvijala v dveh tematskih panelih. Prvi je bil namenjen pogovoru o dinamikah novih premikov in pomenu koncepta E8, drugi pa je bil poligon za razpravo o pametnem, mobilnem življenju, ki mora biti v koraku z inovacijami.

Udeležence sta v uvodu nagovorila Bojan Budja, odgovorni urednik Dela, in ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh. Budja je poudaril ključen pomen številnih tehnoloških trendov, ne samo za naš jutri, ampak za prihodnost celotne Evrope, pri čemer je izpostavil izjemen vpliv umetne inteligence in opozoril na pomen kibernetske varnosti.

Ministrica pa je v uvodnem nagovoru poudarila številne sprejete ukrepe znotraj načrta za digitalno desetletje in ocenila, da marsikateri že kaže rezultate. Med drugim je omenila, da je po uporabi tehnologij v gospodarstvu Slovenija na osmem mestu med državami EU, umetno inteligenco pa uporablja 11 odstotkov podjetij. »Želimo, da bi se ta delež še povečal, zato omogočamo infrastrukturo,« je še dodala.

Uvodno dogajanje je zaokrožil izjemen pogovor Sanje Modrić s Simonom Marčičem, ekstremnim motoristom, ki je z desetimi nastopi na reliju Dakar postavil mejnik v slovenskem motošportu. Njegova pot do statusa legende Dakarja je dokaz, da je s trdim delom mogoče doseči najbolj ambiciozne cilje in tudi postati mentor mladim.

Na križišču prihodnosti

Sledil je prvi panel, na katerem so o poslovnih dinamikah novih premikov razpravljali Antonio Argir, član uprave NLB, Barbara Žibret Kralj, odgovorna partnerica družbe Deloitte za Slovenijo, Boštjan Škufca Zaveršek, podpredsednik uprave Telekoma Slovenije, in Slavko Ažman, Porsche Slovenija, vodja poslovnega upravljanja v Porsche Slovenija.

V pogovoru je Argir poudaril, da imata tehnologija in digitalizacija velik vpliv na stranke, pri čemer je zelo pomembna uporabniška izkušnja, Barbara Žibret Kralj pa je izpostavila, da bo prav digitalna mobilnost tista, ki bo reševala podjetja. Ob tem je Škufca Zaveršek dodal še, da je kibernetska varnost nujna, in poudaril, da jo v Telekomu Slovenije intenzivno zagovarjajo. Za konec je Ažman povzel, da tudi pri trajnostnem prehodu niti en posameznik niti družba ne moreta narediti velikega premika brez sodelovanja.

Prilagodljivo in pametno polnjenje e-vozil

Po premoru je sledila okrogla miza, na kateri se je o ključnih značilnostih in pomenu koncepta E8 s Kristijanom Melincem, vodjo digitalne infrastrukture v Telekomu Slovenije, in dr. Janezom Humarjem, vodjo službe za strateško-inovacijske programe v Elesu, pogovarjal Ignac Završnik, predsednik Društva za e-mobilnost (DEMS).

Koncept E8 govori o prilagodljivem, pametnem polnjenju, kjer se dogaja interakcija med uporabnikom, polnilno infrastrukturo in omrežjem. Koncept obstaja od leta 2018, leta 2019 je bil narejen prvi projekt v Elesu, nekoliko pozneje se je temu pridružil Telekom Slovenije.

Na vprašanje Završnika, ali koncept podpira tudi avtonomna vozila, je Melinc pojasnil, da so ključna področja, na katera se koncept E8 navezuje, voznik in njegove navade, polnilna infrastruktura in integracija polnilne infrastrukture proti energetskemu omrežju. V nadaljevanju so se podrobneje dotaknili problematike polnjenj in voznih parkov.

Telefon se med vožnjo povsod po Sloveniji uporablja preveč

Drugi panel poslovne konference medijske hiše Delo na temo mobilnosti je prinesel razpravo o pametnem, mobilnem življenju, ki mora biti v koraku z inovacijami. Mnenja so z Matejem Golobom, soustanoviteljem in vodilnim partnerjem v CorpoHubu, soočili Boštjan Kop, vodja razvoja aplikacije DRAJV v Zavarovalnici Triglav, Alenka Mejač Krassnig, direktorica Vise za Slovenijo, Marko Rems, član poslovodstva Pošte Slovenije, Slavko Ažman iz Porsche Slovenija, Darja Kocjan, direktorica potniškega prometa na Slovenskih železnicah, in doc. dr. Luka Šlosar, znanstveni sodelavec na Inštitutu za kineziološke raziskave ZRS Koper.

Kop je spregovoril o inovativni mobilni aplikaciji Drajv, ki jo slovenskim voznikom ponujajo že peto leto. Ima več kot 200.000 uporabnikov, nekateri imajo celo 20 odstotkov manjša tveganja in približno toliko nižjo škodno pogostnost, je pokazala raziskava.

Kot je dejala Mejač Krassnig, poskušajo tudi pri njih pripeljati inovacije v slovenski prostor. V zadnjem času se spogledujejo tudi z drugimi področji, povezanimi s plačevanjem, ne zgolj kartičnim poslovanjem. Poudarila je prizadevanja za poenostavitev nakupa vozovnice in vseh oblik javnega prevoza, s čimer želijo tudi spodbuditi uporabo javnega prevoza.

Marko Rems s Pošte Slovenije se je osredotočil na segment paketnih storitev, kjer je Pošta vodilni ponudnik v Sloveniji, Darja Kocjan pa je poudarila velik premik Slovenskih železnic v sodelovanju z državo pri modernizaciji voznega parka, vlaganju v kolesarnice ter pomen spodbujanja tudi drugih oblik mikromobilnosti v obliki skupne karte ali določenih popustov.

Ob vsem tem je spregovoril tudi kineziolog Luka Šlosar, ki trenutno proučuje zdravo staranje oziroma z njim povezano gibalno (ne)aktivnost.

Podoba mobilne prihodnosti

Med celotno konferenco je ilustrator Jaka Vukotič vizualno povzemal izrečeno in kreiral podobo mobilnosti prihodnosti, ki jo je ob zaključku tudi predstavil udeležencem konference.

Konferenco je moderiral Igor E. Bergant, programska partnerja konferenčnega dela sta podjetje Fabulatorij in Inštitut za strateške rešitve.

Več o povezanih vsebinah na https://www.delo.si/delov-poslovni-center/mobilnost, o poslovni konferenci pa na https://dpc.delo.si/poslovna-kampanja/mobilnost/2024.